2014. március 19., szerda

Horror !!! (már csak emlék)

Mielőtt belefognék, fontos megemlíteni hogy ezek a képek még tavalyi képek !

Szerencsére már ezek hibák és hiányosságok csak itt a képeken és nem az autón láthatók. Fontos azt is megemlíteni hogy a képek több lakatos is megjárt, elmondásuk szerint kész lakatosmunkáról készültek. Nem leszek g...ci, nevet címet, műhelyt nem írok, nem esik szó pénzről, csak néhány képet dobok fel a netre azoknak kedveskedve ezzel akik esetleg  mesterembereket keresnek hogy rájuk bízzák féltve őrzött veteránjukat esetleges újjászületés reményében (...)

Sokaknak lehet talán tanúságos ez a poszt.

Azt is szükségesnek tartom megemlíteni, hogy az ebben a  blogon szereplő autó valóban egy összetettebb és bonyolultabb munka  az átlagnál, köszönhetően a karosszéria fa vázának, alu borításának és egyéb acél, bronz elemeinek köszönhetően. Mondjuk, mindenki aki vállalt rajta munkát előtte jól megnézte, megfontolhatta mit vállal és megnyugtatott minket, -menni fog, nem lesz itt probléma a különböző munkákkal, munkafolyamattal (...)
nem futnak  vonalban.....

.....nagyon nem !
Ajtóoszlop, famunka : anyaga keményfa csapolással és vas merevítőkkel (szögvasakkal) rögzítve a favázhoz, annak szerves része. Szerintem nem mondok vele senkinek  új dolgot, lényeges elem mivel ezeken "lógnak" a nem éppen pillesúlyú ajtók és ezek adják a fő merevítését a kasztninak. A műhely bevállalta a famunkát is, hozták az asztalost is akinek a munkáját nyugodt szívvel merte ajánlani a főnök, csinált már nekik fakasztnis autót. Aztán elváltak útjaink attól a csapattól (nem jókedvünkben, nem jó kedvvel). Az autó átvételénél megindokoltuk miért nem vagyunk megelégedve a munkával (többek közt amiket a képen is látsz) amire az volt a válasz, ez fakasztnis autó a fa egy élő anyag és ez így jó. Különben is szegény segéd borzasztóan sokat dolgozott az ajtók felrakásával-beállításával vagy negyvenszer fel -le rakta őket. Ellenben amit mi tapasztaltunk, a vonalak nem futottak és a rések és ajtóhézagok is botrányosak voltak, az ajtók lógtak.

A következő lakatosnál derült ki mi volt ennek az oka.

Visszabontottuk az elkészültnek mondott és már kifizetett munkát, ami valljuk be nem egy szívmelengető érzés, és mit látunk ? A "tűzbe teszem érte a kezem" asztalos nem rögzítette az oszlop felső bekötési pontját a váz tetőgerendájához (tetővonalához) és kézzel kicsit megrángatva több mm-t lehetett mozgatni !!!
 Persze hogy a szerencsétlen lakatos többször is fel le rakta az ajtókat és sosem stimmelt az (...) felrakta, beállította frankón majd kétszer háromszor kinyitotta és becsukta és mivel mozgott a cucc, -persze hogy elmászott az oszlop, megint nem stimmeltek a rések és hézagok (...)Nem, nem jártak utána, inkább azt mondták ez fa, ez ilyen, ez így jó...mi vagyunk azok akik nem értenek hozzá és nem értékelik a munkájukat csak akadékoskodunk. Nem, de mi legalább rájöttünk mi a hiba és korrigáltuk azt. Meg a többit is, mint pl. legyalultuk a túl vastagra hagyott fát néhány oszlopnál, enyveztünk / ragasztóztunk erre-arra, kicseréltük és/vagy pótoltuk a "bennfelejtett" korhadt faelemeket, stb, stb.

Felületkezelés : bekenik a frissen lakatolt részeket valami levakarhatatlan fekete szmötyivel, majd a homokfúvós ember megoldja. Bekenik, de csak ott ahol látszik (...)


.

...és még hosszasan, de hosszasan sorolhatnánk.
A személyes kedvencemről nincs is fotó sajnos. A géptető középen végigfutó zsanérját már lekrómoztattuk (sajnos) amikor átvittük a műhelybe az eleje lakatolásakor, összepróbálásakor. Mit látnak szemeim a következő alkalommal ????

A mester flexel kicsit "igazított" rajta mert feltehetőleg beleért a géptetőfél. Érted? Flexel körbecsiszolja azt a díszléc és egyben zsanér elemet ami Angliában is fehér holló az alkatrészek közt, nem, nem a géptetőn igazít még egy kicsit (...)

A második versenyzőre (lakatosra) azért haragszom mert tudta miért hozzuk el az autót az első próbálkozótól. Tudta, látta, elvállalta. Aztán vagy a fél októbert a párás esős időben, kint töltötte ablakok nélkül a  favázas autó egy alig feleakkora ponyvával letakarva mint maga a kocsi, mert várta hogy bejuthasson a garázsba ahol még az előző veterán autó várta a teljes befejezést. Amikor némi kis noszogatásra dolgozott, akkor nagy problémák nem voltak vele, bár tökéletességről itt sem beszélhetünk. Munkakedvénél csak a pénz és előleg utáni kuncsorgása volt csak nagyobb. Na, ott sem lakott túl sokáig az autónk.

Zárásként mindezen történetek úgy estek meg hogy nem az ismeretlenből jöttek a mesterek, mindkét felet már jóval korábbról ismertük, bíztunk bennük és ezért döntöttünk mellettük és nem egy vadidegen műhely, mester mellett (pedig sokat meghívtunk hogy tegyen árajánlatot) és nem a legolcsóbb ajánlattevő mellet adtuk le a voksunkat.

Konklúzió (ha van) :
1. nagyon nézd meg hova adod be az autót, alaposan nézz körül a műhelyben, kérdezz rá személy szerint ki fog  foglalkozni az autóddal, ha csak valami kicsit is számodra nem szimpatikus dolgot, apróságot érzel lépj le, ne legyints rá hogy ugyan már semmiség. Árulkodók lehetnek ezek az apró jelek a munkamorálról, a hozzáállásról a saját munkájuk megbecsüléséről és munkakörülményekről, stb, stb

2. (biztos) vannak az országban megbízható  jó mesterek is megfizethető kategóriában, csak nekünk nem volt szerencsénk

3. ha mégis beüt valami geb@sz, aggodalomra semmi ok, menni kell tovább ;-)

4. a végén sosem a legolcsóbb mester a legolcsóbb, kár hogy a közép drágák sem

5. sosem mondj olyat hogy ráér, még hasonlót sem !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése