2013. január 18., péntek

A kezdetek (2012 nyara)

Élt, éldegélt kis hazákban két férfiember, apa és fia.  Fiú apja hatására már kiskora óta magába szívta a benzingőzt és az autók szeretetét, majd sok-sok év elteltével saját autóra is szert tett és még több év elteltével maga köré gyűjtött egy viharvert már akkor ötven éves veteránautót, egy bogarat. Teltek, múltak az évek a bogár mellé jöttek még különböző öregecske mopedek / motorok, a bogár(bogarak) elmentek a háztól, persze jött helyette más veterán vas. Itt a történet egy lóugrással el is érkezik napjaink történéseihez. Történt hogy az apa, aki addig kicsit ferde szemmel nézte fia hóbortját, kezdte megkedvelni azt...mármint az öreg vasak folyamatos jelenlétét és ebben nagy szerepe volt talán annak is hogy az ifjú már olyan gépjárműveket (is) tudott a családnak prezentálni amiben már nemcsak ő látta a szépséget hanem talán már mások is, -azaz már használható, szép és üzemképes gépek kerültek előtérbe nem csak "meglesz majd csinálva" rozsda rágta porfogók gyülekeztek a ház körül.
Itt vált ketté a történet, mert mint tudjuk, a veteránozás fertőző betegség !!!!
Egyszer csak beköszöntött az a nap amikor az apa is veterán autó hirdetéseket kezdett bújni, mert neki is kell egy ilyen autó és különben is, olyan szép szenvedély ez :-) Mint sokmás dolognál, itt is szóltak érvek mellette és ellene is. Mellette - apa életét is végigkísérték az autók/autószerelések és végzettsége révén sem volt ez neki probléma, viszont a nyugdíjaskort elérve ölébe szakadt rengeteg szabadidő, és mint tudjuk a szabadidő arra van hogy szabadon eltöltsük valami értelmetlen de számunkra annál szórakoztatóbb dologra. Mondanom sem kell, az apa elképzelését a fiú és a bővebb család fiútagja is lelkesen támogatták :-)
Hónapok teltek a hazai használtautós és veterános lapok/webek böngészésével, voltak alkuk konkrét autók mellett és voltak csalódott grimaszok is egy-egy képről szép, de élőben harmatos négykerekűk és eladóik társaságában, míg egy szép nap egy külföldi használtautós weblapon felbukkant valami érdekes dolog.
2 darab Rolls-Royce Princess 7 üléses limuzin, 4 literes sorhatos motorral (egy fekete és egy fehér) jutányos, elfogadható áron, ekkor 2012 augusztus havában jártunk.

Szóljon hát a történet és a blog immár konkrétumokkal megtámogatva, erről a sztoriról és következményeiről.

A fekete autó :

.


.

.


.

.
Igazából a fekete  volt meghirdetve az említett mobile.de -s oldalon, arról az autóról volt számos kép, de a képeken feltűnt a háttérben egy fehér autó is, és egy-két részletfotón látható volt hogy az feltehetőleg nem a fekete autóhoz tartozik valamint a hirdetési szövegben megbújt az a mondat is, -az ár, per-darab ár, azaz mindkét autó eladó ! Első gerjedelemben hosszas, éjszakáig tartó netes böngészés következett, mi a fene az a Rolls-Royce Princess témakörben.....semmi, mert ez(ek)  Austin Princess néven hagyták el a ködös Angliát, 1956-tól egészen 1968-ig mindösszesen 200 legyártott példányban !!!
Igen jól látod kedves olvasó, kettő azaz kettőszáz darab készült ebből az autóból összesen és ilyenkor kéjes érzés tölti el az érdeklődőt ha ráébred egy ilyen unikum megszerezhető kézközelben kerül :-)
Mert már alakultak ám a dolgok, megtörtént a kapcsolatfelvétel az eladóval, lehetett tudni (és persze számolni mennyi az annyi kilométerben) merre van pontosan helyileg az autó és mint minden történetben itt is volt feketeleves, már azt is lehetett tudni az este frissen megérkezett emilből hogy hétfőre bejelentkezett egy orosz gyűjtő mindkét autóra.....ekkor csütörtök estét írtunk (...)
De ekkorra már főhőseinknek sajnos végük volt mint a botnak, fülig szerelmesedtek a fehér autóba, látatlanba, néhány kép és infómorzsa alapján. Viszont sikerült a család hölgytagjait is meggyőzni...ez viszont nem csekély fegyvertény. 

A fehér autó :

.


.


.


.


.
Konkluzió : 
Igazándiból a fekete autó rossz helyen és néven (a Rolls-ok közt) volt meghirdetve, téves évjárat megjelöléssel és kevés infóval. Az orrán trónoló katedrális hűtőmaszk egyébként is furcsának tűnt a képeken is, de az igazsághoz hozzátartozik hogy amerikai hirdetési oldalon is található ilyen névvel és hűtőmaszkkal ilyen autó, de a neten erre semmi konkrét és /vagy korabeli információ nem lelhető fel  (ez a része a dolgoknak még tisztázandó). Arra viszont volt infó hogy ez egy kis darabszámban gyártott, a Vanden Plas Coachwork-nél karosszált és 200 darabban készült 7 üléses limuzin, amiket az angol királyi család és az angol parlament is használt anno.  Talán kevesen ismerték fel és talán találtak rá a meghirdetett ritkaságra, és talán ennek és egy kis szerencsének is köszönhető hogy ma már hazánkban is megtalálható egy ilyen autó....egy, a kétszázból ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése